Pomoc

Wywoływanie zdjęć cyfrowych online - częste pytania. Czym różnią się zdjęcia kadrowane i niekadrowane, papier błyszczący od matowego? Rozdzielczość plików, a jakość odbitek.

1. Nie wiem jak złożyć zamówienie, jak zamówić odbitki na stronie zdjecia24h.pl?

Przed rozpoczęciem składania zamówienia wyłącz wszelkie programy blokujące reklamy (np. Adblock). Zalecamy używanie przeglądarek: Firefox, Chrome lub Opera.

Przesłane zdjęcia są zapamiętywane w systemie, dlatego zamówienie można składać "na raty", jednak maksymalnie przez miesiąc, po tym czasie zamówienie nie będzie mogło być zrealizowane (ze względów bezpieczeństwa zdjęcia starsze niż miesiąc są usuwane z naszego serwera).

Jak dobrze wybrać dostępne opcje?

Jeśli masz zdjęcia wykadrowane do odpowiedniego formatu- wybierz zdjęcia kadrowane, mimo wszystko. Jeśli wybierzesz dla wykadrowanych zdjęć opcję "nie kadrowane" mogą pojawić się drobne białe paseczki na górze i na dole bądź po bokach zdjęć. TUTAJ znajdziesz łatwy w użyciu program do kadrowania zdjęć.

Jeśli masz zdjęcia NIEwykadrowane, a chcesz by miały białe paski i nic nie zostało ucięte, wybierz zdjęcia bez kadrowania.

Jeśli natomiast zdjęcia są NIEwykadrowane, a wybierzesz opcję "kadrowane", pamiętaj, że będą one kadrowane automatycznie - na środku i ważne elementy, np. głowy mogą zostać ucięte.

A co z autokorektą?

Autokorekta kolorystyczna wpływa na kontrast, jasność i kolory zdjęć, nie wpływa natomiast na ich jakość czy ostrość. Standardowo w ok. 80-90% przypadków autokorekta poprawia wygląd zdjęcia, jednak w niektórych przypadkach może wpłynąć też negatywnie, dlatego jeśli samodzielnie przygotowałeś zdjęcia do wywołania zachęcamy do wybrania zdjęć bez autokorekty. Jeśli jednak nie jesteś pewny, czy chcesz, czy też nie autokorektę i jak wpłynie na Twoje zdjęcia, polecamy skorzystać z usług profesjonalnych laborantów i wywołać zdjęcia TUTAJ.

PAMIĘTAJ, przed zakończeniem zamówienia możesz zmienić zarówno sposób kadrowania, jak i informację o autokorekcie osobno dla każdego zdjęcia. Nie zapomnij tylko o kliknięciu "zapisz" po dokonaniu zmian.

Oto proces składania zamówienia krok po kroku:

  • Kliknij w link "Zamów zdjęcia" - pierwsza pozycja od lewej w górnym menu strony (TUTAJ)
  • Zarejestruj się (lub Zaloguj jeśli masz już u nas konto) podając swoje dane w formularzu
  • Kliknij w link aktywacyjny, który otrzymasz na adres email podany w czasie rejestracji
  • Wybierz format i rodzaj papieru, na którym mają być wywołane Twoje zdjęcia (połysk lub mat)
  • Wybierz sposób kadrowania zdjęć - Kadrowane automatycznie lub Niekadrowane (bez kadrowania)
  • Wybierz autokorektę kolorystyczną lub bez autokorekty
  • Wybierz zdjęcia z dysku swojego komputera, które chcesz wywołać (kliknij przycisk "Przeglądaj..." lub "Wybierz pliki"). Jeśli chcesz dodać wszystkie zdjęcia z danego folderu użyj skrótu klawiaturowego "Ctrl"+"A" (zaznacz wszystko), następnie kliknij "Otwórz". Pamiętaj o kliknięciu przycisku "Start", aby wysłać do nas zdjęcia. W przypadku dużej liczby zdjęć zalecamy podzielenie ich na foldery zawierające np. 100 sztuk i przesyłanie ich partiami.
    W przypadku wystąpienia błędów otrzymasz stosowną informację ile zdjęć udało się poprawnie przesłać na nasz serwer. Aby zobaczyć zdjęcia, które poprawnie udało się wgrać na nasz serwer kliknij "Przejdź do zamówienia". Jeśli chcesz dodać więcej zdjęć do zamówienia kliknij "Dodaj kolejne zdjęcia"
  • Opcjonalnie: Ustal indywidualnie dla każdego zdjęcia format, ilość odbitek, rodzaj kadrowania, informację o autokorekcie (tej opcji nie można zaznaczyć hurtowo, jedynie indywidualnie). Opcje te można zmienić pod każdym zdjęciem lub można zmienić parametry wielu zdjęć jednocześnie. W tym celu wystarczy zaznaczyć zdjęcia, których parametry chcemy zmienić klikając w nie lewym przyciskiem myszki. Następnie wystarczy użyć jednego z przycisków: "Zaznacz" - pozwala zaznaczyć dowolną ilość zdjęć, by można było hurtowo zmienić ilość lub format, "Zmień ilość" - pozwala określić ilość odbitek (identycznych kopii) zdjęć do wywołania. W przypadku zmiany parametrów jednego zdjęcia (przy użyciu opcji dostępnych pod zdjęciem), pamiętaj o kliknięciu przycisku "Zapisz", aby Twoje ustawienia zostały zapisane.
  • Kliknij "Złóż zamówienie"
  • Wybierz sposób dostawy
  • WAŻNE: Zobacz podsumowanie zamówienia i ostatecznie sprawdź czy wszystko się zgadza (ilość zdjęć, wybrane formaty itd.). Wprowadź ewentualne poprawki oraz podaj swój numer telefonu komórkowego.
  • Kliknij "Potwierdź zakup" i przejdź do płatności lub zakończ zamówienie w przypadku płatności przy odbiorze.
  • Jeśli otrzymasz numer zamówienia, to znaczy, że zamówienie zostało złożone poprawnie.

UWAGA: Po zakończeniu zamówienia i otrzymaniu numeru zamówienia nie ma możliwości jego edycji oraz dosyłania zdjęć w celu wysłania ich w jednej przesyłce.

2. W jaki sposób mogę dostarczyć do Was pliki, które chcę wywołać?

Zdjęcia przyjmujemy tylko bezpośrednio przez naszą stronę stronę http://zdjecia24h.pl/zamowienie.html, gdzie należy się zarejestrować, aktywować konto i dodać zdjęcia do wywołania z dysku swojego komputera

3. Jaka powinna być minimalna rozdzielczość plików, aby odbitki były dobrej jakości?

Sugerowane rozdzielczości dla formatów

zdjęć oferowanych w serwisie zdjecia24h.pl:

Format 10x15 - 1205x1795 pikseli

Format 13x18 - 1500x2102 pikseli

Format 15x21 - 1795x2551 pikseli

Przy składaniu zamówień poprzez naszą stronę www zobaczą Państwo dokładnie, które zdjęcie nadaje się do wywołania w danym formacie.

Jeśli zdjęcie będzie miało zbyt niską rozdzielczość, to nad miniaturką zdjęcia pojawi się czerwony "x" - ikonka

zbyt niska rozdzielczość zdjęcia

Jeśli zdjęcie będzie miało właściwą rozdzielczość, to w prawym górnym rogu pojawi się zielony "ptaszek" - ikonka

dobra rozdzielczość zdjęcia

Wraz z rozwojem techniki i wzrastającą ilością megapikseli matryc

aparatów cyfrowych z roku na roku zdjęcia zajmują coraz więcej

miejsca na karcie pamięci, czy dysku komputera.

Przy większej ilości zdjęć do przesłania zalecamy pomniejszenie

zdjęć do rozsądnych rozmiarów.

Pozwoli to na dużą oszczędność czasu przy wysyłaniu zdjęć,

a jeśli zachowają Państwo zalecane rozdzielczości plików również

nie pogorszy jakości odbitek. Więcej informacji znajdziecie Państwo tutaj.

Pamiętajcie Państwo, że na wysoką jakość odbitek, oprócz rozdzielczości, mają dodatkowy wpływ takie czynniki jak:

  • sposób zapisu (jpg, tiff, png)
  • stopień kompresji pliku
  • prawidłowo ustawiony balans bieli
  • natężenie światła lampy błyskowej - zbyt wysoka powoduje powstanie "białych plam" na fotografowanym obiekcie,
    zbyt niska powoduje, że zdjęcie jest ciemne i niewyraźne
4. Na czym polega kadrowanie automatyczne? Jakie zdjęcia wybrać - kadrowane czy niekadrowane?

W serwisie zdjecia24h.pl zdjęcia kadrowane są w sposób automatyczny przez program komputerowy. Oznacza to, że gdy format zdjęcia nie pasuje do wybranego formatu odbitki, to ze zdjęcia wycinane są wąskie paski po bokach lub na górze i na dole. Pozostawiona jest natomiast centralna część zdjęcia.

W przypadku automatycznego kadrowania zdjęć mogą zostać wycięte różne ważne elementy kompozycji, np. głowa lub postać.

Zdjęcia kadrowane nie zawierają białych pasków, jednak część kadru (z góry i z dołu lub z lewej i z prawej) zostanie wycięta w celu dopasowania odbitki cyfrowej do formatu zdjęcia. Dlatego właśnie zalecamy Państwu samodzielne wykadrowanie zdjęć przed złożeniem zamówienia.

Zdjęcia niekadrowane zawierają białe paski po bokach (z lewej i prawej strony) lub na górze i na dole. jednak ten typ zdjęć zapewnia, że żadne szczegóły kadrów nie zostaną wycięte na wywołanych zdjęciach.

Oto przykład zdjęcia w opcji bez kadrowania (proszę zwrócić uwagę na białe paski po bokach):

przykład zdjęcia bez kadrowania

Brak kadrowania zalecamy w przypadku występowania na zdjęciu ważnych szczegółów w pobliżu krańców zdjęcia.

Przykłady:

  • zdjęcia grupowe (chcemy, aby wszystkie osoby były widoczne na zdjęciu)
  • występowanie daty na zdjęciu (nie chcemy, aby część daty była ucięta)
  • portrety lub zbliżenia (nie chcemy, aby część twarzy była ucięta)
Proszę zobaczyć więcej przykładów zdjęć kadrowanych i niekadrowanych TUTAJ.

 

5. Jak wykadrować zdjęcia samodzielnie?

Zachęcamy Państwa do wykadrowania swoich zdjęć samodzielnie do wybranych formatów przy użyciu darmowego programu JPCrops.

Program można pobrać TUTAJ

INSTRUKCJA KADROWANIA ZDJĘĆ W PROGRAMIE JPEGCROPS

6. Co to jest korekta kolorystyczna (autokorekta) i jaki ma wpływ na wygląd zdjęć?

Korekta kolorystyczna (autokorekta), to standardowa czynność wykonywana niemal w każdym laboratorium fotograficznym, także w naszym.

Polega ona na poprawieniu kolorystyki, nasycenia barw oraz jasności zdjęć przy użyciu inteligentnego oprogramowania. Korekta kolorystyczna poprawia w widoczny sposób około 80-90% zdjęć, są jednak przypadki, że autokorekta "psuje" zdjęcie.

Decyzję o nałożeniu autokorekty podejmuje Klient wybierając odpowiednią opcję w trakcie składania zamówienia ("Z autokorektą" lub "Bez autokorekty").

UWAGA: Oferujemy Państwu wysokiej jakości usługi w bardzo niskich cenach, z tego powodu nie możemy zaoferować obróbki fotograficznej zdjęć, polegającej na indywidualnej edycji i korekcie każdego zdjęcia z osobna. W szczególności nie usuwamy efektu czerwonych oczu.

7. Czy po wywołaniu zdjęcia będą wyglądały tak jak na moim monitorze?

Niestety nie, zdjęcia wywołane zawsze będą różniły się od plików oglądanych na ekranie komputera.

Powodów jest co najmniej kilka:

  • Państwa monitor nie jest skalibrowany z naszą maszyną wywołującą zdjęcia
  • Pracujemy na maszynach Fuji Frontier 350, które działają w przestrzeni barw sRGB (szczegóły TUTAJ), oznacza to, że nie możemy zapewnić 100% odwzorowania kolorów
  • na kolorystykę zdjęcia mają wpływ takie parametry jak rodzaj papieru oraz parametry chemii fotograficznej, na które nie mamy żadnego wpływu

Przy pierwszym zamówieniu, zachęcamy Państwa do wykonania próbnych odbitek - kilka z autokorektą, kilka bez, kilka na jednym rodzaju papieru, a kilka na innym. W ten sposób, przy kolejnych, być może większych zamówieniach, będą mogli Państwo ustawić wszystkie parametry zdjęć, tak, aby uzyskać najlepsze rezultaty.

8. Jaki jest czas oczekiwania na realizację zamówienia?

Zwykle zdjęcia wywoływane są w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania od Klienta wpłaty za zamówienie i zatwierdzeniu przez nas zamówienia, przy czym czas realizacji zamówień opłaconych po godzinie 17:00 jest liczony dopiero od następnego dnia roboczego.

UWAGA: Do czasu realizacji należy doliczyć czas dostawy, który wynosi 1 dzień w przypadku przesyłki kurierskiej i od 1 do 5 dni roboczych w przypadku paczkomatów InPost.

W przypadku wydłużenia terminu realizacji zamówień, stosowną informację zobaczą Państwo na pasku znajdującym się na samej górze naszej strony.

Poniżej harmonogram realizacji zamówień:

ZŁOŻENIE I OPŁACENIE
ZAMÓWIENIA
GODZINA REALIZACJA I
WYSYŁKA

PONIEDZIAŁEK
DO 17 DO ŚRODY
PO 17 DO CZWARTKU

WTOREK
DO 17 DO CZWARTKU
PO 17 DO PIĄTKU

ŚRODA
DO 17 DO PIĄTKU
PO 17 DO PONIEDZIAŁKU

CZWARTEK
DO 17 DO PONIEDZIAŁKU
PO 17 DO WTORKU

PIĄTEK
DO 17 DO WTORKU
PO 17 DO ŚRODY

SOBOTA
DO 17 DO ŚRODY
PO 17 DO ŚRODY

NIEDZIELA
DO 17 DO ŚRODY
PO 17 DO ŚRODY

Wysyłka zdjęć do klienta odbywa się zwykle zaraz po realizacji zamówienia. W przypadku problemów kontaktujemy się z klientem mailowo.

Klient do wyboru ma przesyłkę kurierską Pocztex24 (gwarancja Poczty Polskiej dostarczenia przesyłki w ciągu 24 godzin od wysyłki) oraz przesyłkę za pośrednictwem paczkomatów InPost (czas dostarczenia wynosi średnio od 1 do 5 dni, a nawet dłużej).

9. Jaki rodzaj papieru wybrać - połysk (błyszczący) czy matowy?

Zależy to oczywiście od Państwa indywidualnych preferencji.

Jakość stosowanego przez nas papieru błyszczącego jak i matowego jest z najwyższej półki.

W naszym laboratorium fotograficznym stosujemy oryginalny papier fotograficzny Fuji Crystal Arcive.

Jeśli to Państwu pomoże, to zauważyliśmy, że większość klientów wybiera zdjęcia na papierze błyszczącym.

Drobną wadą tego typu zdjęć jest fakt, że dość łatwo odbijają się na nich palce.

10. W jakich formatach mogę wywołać swoje zdjęcia?

WAŻNE: W przypadku zdjęć w proporcjach 2:3 (np. z lustrzanki cyfrowej) odbitki w formatach 10x15 i 15x23 nie wymagają kadrowania!

Oferujemy wywoływanie zdjęć w następujących formatach:

10 x 15 cm (2:3)

13 x 18 cm

15 x 21 cm

15 x 23 cm (2:3)

Jeśli chodzi o format plików, to przyjmujemy jedynie pliki z rozszerzeniem JPG lub JPEG.

11. Zarejestrowałem się, ale nie otrzymałem maila aktywacyjnego - dlaczego?

Proszę sprawdzić folder SPAM, jeśli nie znajdą Państwo wiadomości od nas proszę napisać maila o treści "Aktywacja konta" na adres: kontakt@zdjecia24h.pl

12. Jak długo przechowujecie zdjęcia?

W przypadku zamówień niezakończonych (gdy wgrywają Państwo zdjęcia "na raty", w kilku podejściach) zdjęcia przechowujemy maksymalnie 1 miesiąc wstecz do aktualnego miesiąca.

Po usunięciu zdjęć z serwera nie ma możliwości realizacji zamówienia, nie ma też możliwości wgrania brakujących/usuniętych zdjęć. Niestety, w tym przypadku zamówienie trzeba zacząć od początku.

W przypadku zamówień zakończonych, Państwa zdjęcia przechowujemy tylko tak długo, aby możliwe było rozpatrzenie ewentualnych reklamacji.

Odbitki usuwamy maksymalnie w ciągu 3 miesięcy po realizacji zamówienia.

13. Jak mogę się z Wami skontaktować, dlaczego nie podajecie numeru telefonu na stronie?

Preferujemy kontakt emailowy, mogą się Państwo z nami skontaktować pisząc na adres kontakt@zdjecia24h.pl lub za pośrednictwem formularza kontaktowego na naszej stronie www.

Dbamy o to, aby wszystkie potrzebne informacje dotyczące wywoływania zdjęć oraz niezbędne do złożenia zamówienia przez naszą stronę www, były dostępne właśnie na naszej stronie - to jest najlepsze źródło informacji, trzeba tylko trochę cierpliwości, aby się zapoznać z publikowanymi treściami.

Oferujemy usługi w niskiej cenie i bardzo dobrej jakości, aby móc to osiągnąć, musimy skupić się w 100% na procesie wywoływania zdjęć.

14. Jak przebiega u Was procedura reklamacji i co podlega reklamacji?

UWAGA: Proszę pamiętać, że zdjęcia wykonywane są na indywidualne zamówienie, dlatego w tym przypadku nie obowiązuje 14 dniowy termin zwrotu, tak jak w przypadku innych produktów kupionych w internecie.

Na stronie zdjecia24h.pl klient sam wybiera sposób kadrowania ("Kadrowanie automatyczne" lub "Bez kadrowania") oraz rodzaj autokorekty kolorystycznej ("Z autokorektą" lub "Bez autokorekty"), dlatego reklamacje z powodu błędnego kadrowania lub zmienionej kolorystyki zdjęć nie będą uwzględniane.

Jeśli chcą Państwo reklamować wywołane u nas zdjęcia, to prosimy napisać email w tej sprawie na adres kontakt@zdjecia24h.pl. Mail musi zawierać informacje, które zdjęcia chcą Państwo reklamować (nazwy plików, skany zdjęć lub zdjęcia wywołanych zdjęć). Prosimy również o podanie dokładnych powodów reklamacji (nie może być to błędne kadrowanie, jak również zmieniona kolorystyka zdjęć). Zawsze odpowiadamy na otrzymane wiadomości, gdyby jednak nie otrzymali od nas Państwo maila w ciągu 2 dni roboczych prosimy o sprawdzenie folderu SPAM lub napisanie do nas z innego adresu mailowego.

Mogą też Państwo na swój koszt odesłać zdjęcia, które chcieliby Państwo reklamować, na adres naszej firmy podany w zakładce kontakt. Proszę jednak pamiętać, że w przesyłce muszą być załączone informacje dokładne informacje o powodach reklamacji oraz numer zamówienia i Państwa dane włącznie z adresem email.

Reklamacja zostanie rozpatrzona maksymalnie w ciągu 14 dni. O decyzji w sprawie reklamacji oraz ewentualnym zwrocie pieniędzy poinformujemy stosownym emailem. Nie kontaktujemy się telefonicznie.

Ze szczegółowymi warunkami zwrotów i reklamacji mogą się Państwo zapoznać w naszym regulaminie.

15. Czy wywołujecie zdjęcia z ramką?

Niestety nie, ponieważ nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że ramki będą idealnie równe, nawet jeśli Państwo sami je dodacie.

16. Czy po skończeniu zamówienia mogę je edytować (dodać zdjęcia, aby otrzymać je w jednej przesyłce)?

Po kliknięciu "Potwierdź zakup" (zakończeniu zamówienia) zamówienie przechodzi do realizacji i nie ma możliwości żadnych modyfikacji, w szczególności dodawania innych zdjęć do tej samej przesyłki, edycji formatów czy rodzaju papieru.

Mogą Państwo dowolnie edytować (wgrywać dodatkowe zdjęcia "na raty", np. przez kilka dni, jednak nie dłużej niż miesiąc) swoje zamówienie pod warunkiem, że go Państwo nie zakończyli. Zakończenie zamówienia następuje po kliknięciu przycisku "Potwierdź zakup", po którym otrzymają Państwo numer zamówienia.

17. W jaki sposób pakujecie zdjęcia?

Staramy się pakować zdjęcia, aby maksymalnie ograniczyć możliwość ich uszkodzenia podczas transportu. Dbamy o środowisko i Państwa portfel, dlatego większe zamówienia pakujemy w pudełka pochodzące z recyklingu. Do usztywniania i zabezpieczania zdjęć również używamy kartonu z recyklingu.

Jeśli jednak chcieliby Państwo, aby zdjęcia były zapakowane w zupełnie nowe pudełko, prosimy o kontakt mailowy w celu ustalenia kosztów pudełka.

18. Jaka jest trwałość zdjęć i jak najlepiej przechowywać odbitki?

Zgodnie ze specyfikacją na stronie producenta przy prawidłowym przechowywaniu trwałość odbitek w stanie idealnym to minimum 20 lat.

Co warto wiedzieć o przechowywaniu odbitek?

  • unikamy źródeł światła - słońce, lampy itp. (naświetlenie odbitek powoduje zmiany w kolorystyce)
  • unikamy temperatur wyższych niż 25 stopni Celsjusza
  • optymalna wilgotność to 30-50%
  • odbitki przechowujemy w suchym, ciemnym miejscu, zdala od źródeł światła, wilgoci i ciepła (kaloryfery, lampy, urządzenia generujące parę wodną i ciepłe powietrze)
  • uważamy na przyklejanie się zdjęć do folii w albumach, warto zastosować papierowe przekładki
19. Jak mogę opłacić swoje zamówienie?

Istnieją trzy możliwości opłacenia zamówienia:

  • za pomocą szybkich płatności internetowych PayU - wybierz bank, w którym masz konto, następnie dokonaj przelewu zgodnie z instrukcją PayU. Twój przelew księgowany jest niemal natychmiast, dzięki temu możemy szybciej przejść do realizacji zamówienia.
  • poprzez przelew bezpośredni na nasze konto bankowe - do realizacji zamówienia przystąpimy po zaksięgowaniu wpłaty lub otrzymaniu potwierdzenia wpłaty
  • po wybraniu przesyłki "za pobraniem" opłata za zamówienie nastąpi w momencie dostarczenia przesyłki do Państwa przez kuriera

UWAGA: Czas realizacji zamówień wynosi od 1 do 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty za zamówienie, jak również przy wyborze opcji "za pobraniem".

20. Zakupiłem pakiet odbitek na Allegro, co dalej?

Kupując pakiet odbitek na Allegro proszę postępować zgodnie z instrukcją otrzymaną w mailu od sprzedającego (czyli od nas). W skrócie proszę:

  • przesłać ilość zdjęć nie większą niż zakupiona w pakiecie na Allegro. Nadliczbowe odbitki nie zostaną wywołane. Jeśli chcą Państwo zamówić dowolną ilość zdjęć (inną niż w pakiecie), to mogą to Państwo zrobić bezpośrednio na naszej stronie internetowej.
  • W "Informacjach do obsługi" proszę podać swój nick z Allegro
  • przy końcu składania zamówienia proszę wybrać opcję "Zakup z Allegro"
21. Czy mogę przynieść osobiście do waszej siedziby w Wyszogrodzie nośnik ze zdjęciami (i w ten sposób złożyć zamówienie)?

Niestety nie. Prowadzimy punkt zamknięty i przyjmujemy zamówienia tylko i wyłącznie za pośrednictwem naszej strony internetowej.

22. Jak mogę uzyskać rabat?

Rabaty za ilość odbitek jednego formatu i na jednym rodzaju papieru uwzględnione są już w naszym cenniku. Osobno naliczane są rabaty dla papieru matowego, błyszczącego i jedwabnego.

Dla przykładu, zamawiając 500 odbitek w formacie 10x15 na papierze matowym, cena naliczana jest po uwzględnieniu rabatu za przekroczenie progu 500 odbitek.

Natomiast w przypadku zamówienia 400 odbitek 10x15 na papierze matowym i 100 odbitek 10x15 na papierze błyszczącym, mimo iż ponownie zamówiono 500 odbitek, to w tym przypadku cena będzie wyższa. Rabat za 500 odbitek nie będzie naliczony, natomiast będzie naliczony rabat dla progu 300 zdjęć w formacie 10x15 na papierze matowym oraz dla progu 100 zdjęć 10x15 na papierze błyszczącym.

23. Czym różni się papier fotograficzny Fuji Crystal Archive od papieru Kodak Endura Professional?

Papier fotograficzny firmy Fuji przeznaczony jest przede wszystkim do zastosowań amatorskich. Świetnie nadaje się do wywołania zdjęć wykonanych aparatem amatorskim. Papier Fuji Crystal Archive jest papierem fotograficznym o najlepszym stosunku ceny do jakości.

Papier Kodak Endura Proffesional przeznaczony jest przede wszystkim do zastosowań profesjonalnych. Świetnie nadaje się do wywołania zdjęć ze ślubu, czy wesela, sesji fotograficznej, zdjęć na wystawę fotograficzną itp. Jest papierem grubszym od papieru Fuji Crystal Archive, ma fakturę zbliżoną do papieru matowego i lepiej oddaje kolory.

24. Na czym polega wywoływanie zdjęć i czym różni się od drukowania zdjęć?

Drukowanie zdjęć jest zbliżone do druku na zwykłej drukarce, z tym, że potrzebujemy specjalnej drukarki do druku na papierze fotograficznym oraz papieru fotograficznego.

Wywoływanie zdjęć jest procesem dużo bardziej skomplikowanym niż drukowanie zdjęć. Podstawowa różnica to maszyna (nie drukarka), na której wywoływane są zdjęcia. W naszej firmie używamy maszyn Fuji Frontier 350. Taka maszyna waży około 500 kg, do pracy potrzebuje specjalnej chemii fotograficznej, wody demineralizowanej, prądu oraz papieru fotograficznego.

Proces wywoływania zdjęć jest wieloetapowy i dość skomplikowany, oto kilka etapów naszej pracy, aby zrealizować Państwa zamówienie:

  • przygotowanie maszyn do pracy (kalibracja papieru, uzupełnienie chemii oraz poziomu wody, zmiana papieru w specjalnej ciemni fotograficznej ...)
  • pobranie zdjęć z serwera i opisanie zamówienia do dalszego opracowania
  • ręczne kadrowanie zdjęć do wybranych przez Państwa formatów
  • przesłanie zdjęć do maszyny za pomocą specjalistycznego oprogramowania, wykonanie korekty kolorystycznej oraz rozjaśnienia
  • kompletowanie zamówienia, kontrola jakości, powtórzenie zdjęć posiadających wady, przygotowanie zamówienia do zapakowania i wysyłki
  • pakowanie zamówienia, pobranie Państwa danych z systemu i wykonanie wysyłki
  • dostarczenie przesyłki na pocztę lub do paczkomatu
25. W jakiej przestrzeni barw przygotować pliki zdjęć do wywołania?

Pliki ze zdjęciami cyfrowymi muszą być zapisane w przestrzeni barw sRGB (także zdjęcia czarno-białe), w formacie JPG lub JPEG. Zalecamy wybór przestrzeni barw sRGB także w trakcie obróbki zdjęć, dzięki temu będą Państwo mogli dokładniej kontrolować kolorystykę zdjęć po ich wywołaniu.

 



webPhoto (1.6.2.455)

Aktualny czas realizacji zamówień to 4 dni robocze.
X

Pomoc